Obserwatorzy

czwartek, 30 października 2014

DIY # 35 Kartka świąteczna z niespodzianką

Dziś przedstawię kursik na wykonanie kartko-księgi z pudełkiem na świąteczny drobiazg oraz przestrzennej choinki, która może być ozdobą do świątecznych boxów. 


Najpierw lista niezbędnych produktów:
3 arkusze papieru bazowego
papier do scrapbookingu
klej/ kosteczki piankowe 2 mm
mata do cięcia
linijka, ołówek
bigownica do papieru
oraz ozdoby: wstążka, tiul, koraliki, ozdoby świąteczne

Zaczynamy od wykonania bazy, w moim przypadku kartka ma wymiar 11 cm x 15cm, a grubość 5 cm. Oczywiście można je dowolnie modyfikować według własnych potrzeb.


Następnie przyklejamy tasiemki i oklejamy bazę wybranym papierem do skrapbookingu.


Teraz musimy wykonać dolną część pudełeczka, ja pokusiłam się o wykonanie dwóch mniejszych, bo w jednym będzie umieszczona choineczka, a w drugim zapakowane świąteczne pierniczki.
Moje pudełeczka mają wymiary: 5 cm x  9,5 cm, głębokość 5 cm (mniejsze) oraz 9 cm x 9,5 cm (większe), można zastąpić je jednym o wymiarach 9,5 cm x 13 cm.
Po wykonaniu pudełeczka oklejamy je papierem ozdobnym i przyklejamy do wcześniej przygotowanej bazy.
 

Przechodzimy do wykonania wieczka pudełka, żeby było odpowiednio sztywne i ukrywało sklejenia, stosuję schemat dzięki  któremu boki wieczka mają po sklejeniu dwie warstwy. Linie oznaczają miejsce bigowania. Wykonując wieczko do pudełka zawsze dodaję po 2 mm do wymiaru pudełka, żeby swobodnie można je było nakładać i zdejmować.


Oklejamy bazę papierem do skrapbookingu. Ja dodałam jeszcze napis. Gdybyśmy chcieli je udekorować powinno być niższe niż 5 cm, żeby wraz z dekoracją mieściło się w zamkniętej kartko-księdze. Lewą stronę udekorowałam tagiem na którym znajdą się życzenia, ale tutaj całkowita dowolność:)


Pozostaje nam przyjemność dekorowania strony głównej naszej księgi.


Jako, że drobnym upominkiem jest przestrzenna choineczka, poniżej kilka zdjęć jak ją wykonać. Stożek- bazę choinki wycinam zawsze z ćwiartki koła. Im większa będzie średnica koła, tym wyższa powstanie choineczka. Dekoruję różami wyciętymi z wykrojników, tiulem oraz perełkami, ale tutaj naprawdę można użyć wszystkich ozdób oraz sztucznego śniegu, żeby była efektowna i bogata. Moja jest niewielka, mieści się w pudełeczku, ale jeśli pokusicie się o wykonanie większej można stanowić dekorację świątecznego stołu.


To mój pierwszy w życiu kursik, proszę o wyrozumiałość:)

Pozdrawiam twórczo:)
 
Materiały:
- wykrojnik Marianne Design - Angielskie róże

14 komentarzy :

  1. Przepiękna ta kartka świąteczna z niespodzianką, choineczka również efektowna. A kursiku gratuluję :) jest przejrzysty i zrozumiały, a to chyba chodzi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale cudeńka stworzyłaś, pudełko super, a choineczka pierwsza klasa. Dzięki serdeczne za kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny kursik Edytko ! i jaki niebanalny pomysł !

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję:) mam nadzieję, że Was zainspirowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjny kursik. Wszystko przejrzyste i dobrze opisane. Pomysł pierwsza klasa. Wędruje do moich "do zrobienia". Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za ten wspaniały kursik - już od jakiegoś czasu głowię się, jakie prezenty przygotować pod choinkę licznie zgromadzonej przy wigilijnym stole rodzinie, a tu taki cudny pomysł. z pewnością skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowny kursik! Niech tylko znajdę chwilę czasu...

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo oryginalne i pięknie wykonanie wspaniałego pudełka - kartki. Kursik z pewnością się przyda. Zanotowałam, dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. oryginalne:) kurs bardzo przydatny. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. ależ mi miło, że kursik się podoba, dziękuję za tyle pozytywnych komentarzy, pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.