Obserwatorzy

poniedziałek, 21 stycznia 2019

Kurs krok po kroku: Kartka z wykorzystaniem farb Rainbow Color

Zapraszam na kurs krok po kroku na kartkę z wykorzystaniem 
fabr akwarelowych w proszku Rainbow Color

 

Do pracy przygotujcie: 

-  bazę do kartki 14/14 cm
klej magik  (można również przygotować klej na gorąco do klejenia kwiatów- ale to nie jest konieczne)
tusz pernamentny  i tusz distrees do tuszowania brzegów papieru
-  kwiatki, korespondujące kolorystycznie wykorzystywanymi farbami
-  cienkopis ( do rysowania listków)
-  troszeczkę gazy
-  odrobina sizalu 
Za chwilę, z tej nieskładnej kupki materiałów stworzymy piękną kartkę:) 



taką oto: 

tło z farb rainbow color


Zaczynamy od przygotowania tła do naszej kartki. 
W tym przypadku pracowałam na papierze o gramaturze 160, 
ale zdecydowanie wolę papiery 200g/m2, mniej się marszczą.


 O farbach akwarelowych dużo piszę w tym artykule

Tło do dzisiejszej pracy wykonujemy posypując papier akwarelowy (bardzo ostrożnie! i delikatnie!) farbami: turkus, błękit i zieleń pistacjowa.
Spryskujemy wodą też bardzo ostrożnie i delikatnie, aby farby całkiem się nie zmieszały
i  przeniknęły.
Barwiłam cały arkusz A4 , bo chciała mieć możliwość wybrania do pracy  najciekawszego fragmentu kartki.


Na innym kawałku papieru przygotujcie tło z turksu i błękitu
(z większą ilością wody, aby kolory mocno się przeniknęły i zlały)

Po wysuszeniu powydzierajcie z niego 3 paseczki 


Z porządnie wysuszonego arkusza wycinamy kwadrat 13,5/13,5.
Brzegi kwadratu delikatnie tuszujemy distreesem (pasującym kolorystycznie do tła),
a następnie  jakieś 3 mm od brzegu przejeżdżamy radełkiem (nauczyła nas tego OriBella)


 Tło kartki ozdabiamy odbijając jakiś stempel tło. Robimy to nie centralnie na bazie , ale na bokach.


Przez środek bazy w poziomie przyklejamy paseczek gazy.
Na gazę przyklejamy 3 paseczki papieru akwarelowego.
I tu zwróćcie uwagę, aby te paski nie były zbytnio kolorowe.
Ja zdecydowałam się na turkus. Jeśli baza jest kolorowa jak u mnie i do tego przykleimy
tak samo kolorowe paseczki, kartka będzie pstrokata.
A przecież wszystko potrzebuje balansu :)

Tak przygotowane tło przyklejamy na bazę 14/14


Pozostaje już nam tylko dekoracja. Rameczkę Royal podklejamy taśmą dystans 3mm
i naklejamy na bazę. W rameczkę wklejamy odrobinę sizalu.

Przygotowujemy:
  •  napis - z papierów z kolekcji Sentimental
  •  kwiatki (zdecydowałam się ostatecznie na moje samoróbki- z barwionego papieru akwarelowego)
  •  listki. Do zrobienia listów wykorzystałam resztki barwionego papieru. Rysowałam je  cienkopisem. Pasują  stylem do listków ze stempla tworzącego tło.


Kartkę wykańczamy delikatnie spryskując ją białym splashem.
Robię to patyczkie, szaszłykowym, którego koniec moczę w dobrze zamieszanym! splashu (pamiętajcie zasłonić napis!)
i dekorując półperełkami


I tak oto stajemy się autorkami kartki z akwarelowym tłem:)

farby akwarelowe

 kwaity z papieru akwarelowego

stelmple akrylowe

splash



Ponieważ w komentarzach zadano pytanie, jak robię kwiaty,  umieszczę tu stare zdjęcia. 
Kwiaty które pokażę są z papieru czerpanego, ale równie fajnie wychodzą z akwarelowego









1) barwię akwarelami w proszku, kredce,
 tuszem czy co mam pod ręką





















  2) Lekko zwilżony papier wytłaczam dłutkiem   kulkowym na macie.
Kolejnośc wytłaczania na zdj poniżej

Od wilgotności papieru i siły użytej przy wytłaczaniu zależy,  jak mocno płatek będzie pomarszczony ;)

























 3) Wklejam pręciki i tak oto 
mam swoje własne kwiatki:)











 Uwagi:
  • Rozpoczynając przygodę z farbami Rainbow color poeksperymentujcie z kolorami, pamiętajcie że nadmiar  może zaszkodzić waszej pracy. No chyba że waszym zamierzeniem jest zrobienie pracy wyrazistej, krzykliwej.
  • Papiery do akwareli pod wpływem działania większej ilości wody mają tendencję do lekkiego marszczenia się, dlatego tło warto przygotować wcześniej i na kilka godzin pomalowany, przesuszony papier włożyć pod ciężką książkę. Po tym zabiegu jest prosty i pięknie się prezentuje:)
  • Tworząc prace z tłem wielokolorowym starajcie się dekoracje kwiatowe czy wszelkie dekoracje  tworzyć w stonowanych kolorach (raczej jednokolorowe) korespondujące kolorystycznie z do tłem
  • Bardzo ciekawie wyglądają prace wykańczane splashem, ale tu też uważajcie - nadmiar szkodzi.

Życzę wam owocnej pracy z farbami Rainbow Color i proszę pochwalcie się efektami


17 komentarzy :

  1. Piękna kartka w bajecznej kolorystyce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu, jak zawsze cudowna kartka!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny kursik na ładną kartkę. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna, dziękuję za kurs :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna kartka:) I świetny kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny kursik, kartka wygląda pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak można zrobić kwiatki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edytowałam post i wstawiłam stare zdjęcia, mam nadzieję że rozjaśnią Ci temat:)

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.