Obserwatorzy

niedziela, 11 czerwca 2017

Kurs krok po kroku dla początkujących - Podniszczona kartka

Postanowiłam przygotować kurs dla początkujących .
Chcę wam pokazać , że można zrobić fajną kartkę bez maszynki, wykrojników, gilotyny.
Tak naprawdę wystarczą nożyczki, mata do cięcia, u mnie jeszcze nożyk, magic,
 klej na gorąco i gesso albo farba akrylowa:) 

Wykonamy kartkę ślubną. Zaczynamy :)

Przygotujcie: - arkusz z kolekcji Misty Morning  i białą bazę do kartki 14,5/14,5cm
   Z arkusza Charm wycinamy:  2 kwadraty 14,2/14,2 (przód i tył kartki) i 1 kwadrat 13,5/13,5

Pierwszy etap to podniszczanie  brzegów wyciętych kwadratów(14,2/14,2cm)
Drapiemy je krawędzią nożyczek i  palcami  nierównomiernie podwijamy,
a następnie przyklejamy magikiem do białej bazy

Mniejszy kwadrat- 13,5/13,5 przedzieramy jak na zdj poniżej
Po spodniej stronie LEKKO spryskujemy wodą, ułatwi to nam formowanie papieru.
(papier scraperski lekko zmoczony świetnie nadaje się do formowania
- pamiętajcie tylko, aby robić to delikatnie) 
W taki sposób jak na zdj poniżej, zwijamy w palcach papier i czekamy aż wyschnie.
Nie bójcie się podwijać lekko także narożników - będzie wyglądało fajnie:)
(papier po wyschnięciu na powrót staje się sztywniejszy)
Oczywiście wszystkie krawędzie także "postarzamy"

Kawałki bawełnianej koronki rozcinamy, "rozszarpujemy"
 i z pomocą  magika podklejamy do papieru scrap, jak na zdj poniżej


Warstwy papieru sklejamy magikiem. Kleju nigdy nie nakładajcie na same krawędzie! 
Nie dość, że klej może wyciec to jeszcze kartka może wyglądać płasko
- a nam zależy żeby była"puchata" (foto poniżej)
Wszystkie kwiatki pozbawcie zielonych części - działek kielicha:):):)

 Teraz klejem na gorąco wklejamy na kartkę kwiaty. Ma być dużo i ciasno:) 
 Jak ktoś ma dużo cierpliwości może wklejać magikiem:)  Poniżej efekt.

Do pracy przyda się  ramka Fioretta  lub inna jeśli macie ulubioną i ...tnijcie tak jak ja. 
Wiem że szkoda, ale trzeba! (zdj poniżej)
Jeśli  chcecie pracy dodać odrobinę blasku spryskajcie ją którąś z mgiełek 13art's 


Pokażę Wam jak takie delikatne tekturki naklejać na kartkę , aby nie wyciekał spod nich magik.
Klej nie bezpośrednio na tekturkę tylko na dłoń, potem tekturką po kleju:) Proste?!


A potem tekturka na kartkę (foto poniżej)


Kartka prawie gotowa , ale że prawie czyni wielką różnicę, proponuję pobielić białe kwiatki:) 
Może być gesso albo farba akrylowa, kawałeczek gąbki i tapujemy nasze kwiaty
- tylko delikatnie proszę  


Brakuje tylko napisu. Możecie sobie wydrukować,odbić napis stemplem,
  Ja wykorzystałam paseczek z  kolekcji Aleja róż .
 Wycięłam, uformowałam  na ołówku, podkleiłam pianką ....


Gotowy napis prezentuje się tak: 


 Oto efekt naszej pracy:)


Mam nadzieję  że rozpoczynającym kartkową przygodę chociaż troszeczkę pomogłam :) 

Pozdrawiam, anias 

14 komentarzy :

  1. Aniu, cudna karteczka, wykorzystam kursik na pewno, może nie na ślub, ale zobaczymy :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejny fantastyczny kurs, lubię takie prezentacje:) Dziękuję za podzielenie się sposobem na klejenie tekturki (zawsze mnie wkurzało, jak klej wyciekał spoza). Motyw z klejem na ręce jest dobry ;) No i to pryskanie papieru - dzięki :)
    Piękna karteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super kartka i super kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiekna kartka Aniu i super kurs.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurs superaśny , a kartka przepiękna!! :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kartka piękna, kurs bardzo jasno opisany, teraz nic tylko działać :) super inspiracja :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje wykonanie :) Lawina kwiatów i kurs na parasolkę :) Świetny kurs! https://pracowniaani.wordpress.com/2017/08/09/zainspirowana-artimeno/

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Kasiu bardzo cieszę się, że kursik się podoba i wiem już że przydał się. To dla nas najlepszy motywator do dalszej pracy. Pozdrawiam :*

      Usuń
  9. Dziękuję bardzo za kurs. Czy mogłaby Pani zdradzić jaka czcionka została użyta? (-:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w pracy użyłam gotowy napis wchodzący w skład kolekcji Aleja róż (edycja z napisami po polsku),ale można kupić paseczki osobn0- proszę oto link:http://www.artimeno.pl/pl/aleja-roz/5895-studio75-aleja-roz-pasek-z-polskimi-napisami-papier-55x305cm.html?

      Usuń
    2. faktycznie (-: umknęła mi informacja w opisie i myślałam, że to napis z edytora, dziękuję za odpowiedź!

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.