Obserwatorzy

piątek, 23 listopada 2012

DIY#7 Krok po kroku - Kartka świąteczna w technice iris folding

Witam,
dzisiaj chciałam zachęcić do wykonania prostej kartki świątecznej wykorzystując technikę iris folding.



Na początku trzeba zaopatrzyć się we wzór/diagram, według którego będziemy składać.
Poniższy, znalazłam w sieci i jest dostosowany dla osób początkujących, jak i zaawansowanych w tej technice.
Diagram można sobie wydrukować dopasowując wielkość kół do własnych potrzeb.


Na moją kartkę zmniejszyłam przed wydrukowaniem koła do średnicy 8 cm.

 Kolejny krok to przygotowanie szablonu, który posłuży do wycięcia koła na papierze ozdobnym. Ja najczęściej przygotowuję szablony z szarego kartonu, wykorzystując tył z bloku technicznego lub rysunkowego. Skoro mój wydrukowany diagram ma koło średnicy 8 cm to szablon musi mieć dokładnie tyle samo.
Odrysowujemy koło na kartoniku ozdobnym, umieszczając szablon na jego środku

Teraz wbijając nożyczki w środek koła powoli wycinany od środka.

Następnie nakładamy wycięty kartonik na dowolny wzór (ja wybrałam ten łatwiejszy). W dwóch miejscach przyklejamy małymi kawałkami taśmy papierowej do szablonu, tak by koło nam nie 'uciekało' podczas pracy.
Ważne! Należy zwrócić uwagę by nasza strona gdzie widać ślady ołówka była skierowana do góry.
W tej technice pracujemy na lewej stronie, prawa (ta ładniejsza) ma być skierowana w dół!
Do wyklejania wzoru możemy użyć pasków z dowolnych papierów, pozostałości po innym pracach.
W mojej kartce użyłam tylko dwóch kolorów, które będą na przemian naklejane.

Dla ułatwienia ułożyłam sobie w takiej kolejności kolorystycznie jak będą naklejane paski.

Teraz przystępujemy do pracy. Paski naklejamy w kolejności numerów od 1 do 16, pamiętając by zachować kolejność kolorów. 
U mnie wygląda to tak:
nieparzyste numery kolor pierwszy 
parzyste numery kolor drugi 
Paski można mocować małymi kawałkami taśmy przeźroczystej lub klejem.
Pamiętamy, że kleimy po bokach pasków.

 Pasek za długi trzeba dopasować i przyciąć z jednej strony

 po naklejeniu paska na numer 1, przystępujemy do naklejenia na numer 2 itd.

 staramy się wycinać nie za szerokie paski



na koniec doklejamy kwadracik w dowolnym kolorze 

 po odklejeniu taśmy papierowej odwracamy i zachwycamy się naszą pracą :)

Prawda, że łatwe! 
Teraz odcinamy wystające kawałki pasków spod kartonika. 

 
A następnie przystępujemy do ozdabiania naszej kartki.

Można całą bombkę przygotować z jednego papieru:


 lub zmniejszając szablon, użyć naszej irisowej bombki jako dodatek do pewnej kompozycji



Możliwości jest tyle ile macie pomysłów.
Mam nadzieję, że w prosty sposób pokazałam/wytłumaczyłam jak wykorzystać technikę iris folding.
Jeśli macie jakieś uwagi, zapytania chętnie odpowiem.
Może przez weekend uda Wam się przygotować pracę z wykorzystaniem tej techniki, pochwalcie się - zostawiając linka do Waszych prac w komentarzu.
Chętnie zobaczymy.

Użyte materiały:


                             




17 komentarzy :

  1. Pięknie i prosto opisałaś kolejne kroki.Bombka wygląda ślicznie w każdej wersji. Chętnie skorzystam z tego kursu :-))) Pozdrawiam serdecznie :-)))

    OdpowiedzUsuń
  2. I pomyśleć ,ze ja tych papierów tak pięknie nie wykorzystałam.Ciekawa jestem czy mi się uda bo wytłumaczyłaś bardzo dokładnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałam Ci bardzo podziękować za ten kursik,od dawna chciałam nauczyć się tej sztuki ale nie mogłam pojąć jak się to robi a dzięki Tobie zrobiłam pierwszą karteczkę tą metodą i okazuje się,że nie jest to takie trudne jak się wydaje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo czytelny kursik :) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja już od lat robię kartki techniką IRISH FOLDING. Są super i chciałabym pokazać Wam moją jedna z wielu kartek światecznych.

    http://dosiablog.blogspot.com/2012/11/bombki.html

    OdpowiedzUsuń
  6. http://chomikuj.pl/dosia000/Irish+folding+%28has*c5*82o+-+irish%29/zebrane+400+wzor*c3*b3w

    na moim chomiku znajdziecie ok.400 szablonów .
    życzę miłej i twórczej zabawy

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękną kartkę stworzyłaś, miło było odwiedzić Twój blog.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny kursik! Wszystko tak jasno wytłumaczyłaś! A karteczki takie niebanalne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Irenko dziękuje że mi przypomniałaś o tej fajnej technice, a osoby chcące spróbować zapewniam że dadzą radę trudniejsze motywy robiłam z IV klasistkami i dały radę

    OdpowiedzUsuń
  10. ile razy to widziałam sądziłam, że to est mega trudne...a to taka prościzna:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dziekuję za super dokładną instrukcję:)Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wielkie dzięki za objaśnienie krok po kroku jak wykorzystać
    te technikę, super sprawa!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedyś się tym bawiłam, lecz do tej pory zupełnie o tym zapomniałam, teraz dzięki Tobie znów nabrałam ochoty na ten rodzaj twórczości :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Erita bardzo się cieszę :-) jak coś stworzysz koniecznie się pochwal :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hihi akurat skończył mi się klej (pozostał tylko ten do decoupage, ale jego do kartek nie preferuję) a tu propozycja do zrobienia tego za pomocą taśmy klejącej! Super! :D

    Pozdrawiam
    Viola

    OdpowiedzUsuń
  16. ja robiłam w tym roku serduszka i gwiazdeczki ;) http://handmadebyki.blogspot.com/2015/12/boze-narodznie-151617182015.html http://handmadebyki.blogspot.com/2015/12/boze-narodznie-13142015-miosc.html http://handmadebyki.blogspot.com/2015/12/boze-narodznie-122015-nadzieja.html http://handmadebyki.blogspot.com/2015/12/boze-narodznie-10112015-wiara.html pozdrawiam Ki :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.