Obserwatorzy

niedziela, 30 kwietnia 2017

Kurs krok po kroku zaproszenie- ramka na zdjęcia

Witajcie,
dzisiaj chciałam Wam pokazać krótki kurs na zaproszenia komunijne dla Dziadków i Chrzestnych, które po uroczystości można przekształcić w ramkę na zdjęcia. Pomysł ten można spokojnie wykorzystać również do zrobienia zaproszeń na np. 1 urodziny, czy ślub. 


 
 
Do wykonania zaproszenia będziemy potrzebować bazy o wymiarach 15x15 cm (mniejsza nie pomieści zdjęcia). Zrobiłam ją ze świetnego, naprawdę sztywnego papieru dostępnego w naszym sklepie.

Z dowolnego papieru scrapowego wycinamy kwadrat o wymiarach nieco mniejszych niż baza (u mnie 14,7x14,7). Następnie wycinamy w papierze prostokątne okienko- mniejsze niż docelowy wymiar zdjęcia. Ja zrobiłam to za pomocą nożyka do tapet i metalowej linijki. Najwygodniej jednak byłoby użyć wykrojników prostokątów. 

 Jeśli robimy więcej niż jedno zaproszenie, możemy sobie ułatwić pracę i wyciętą już ramkę używamy jako szablonu, do odrysowania następnych konturów wycięcia.

 Tekst zaproszenia drukujemy, a później docinamy na wymiar taki sam, jaki ma papier scrapowy, dzięki temu łatwiej będzie później włożyć zdjęcie. Kartkę z tekstem zaproszenia smarujemy klejem tak, żeby od góry nie było sklejenia i przyklejamy od spodu papieru z okienkiem. (Można zostawić takie niesklejone miejsce również z boku, ale wg. mnie- od góry jest mniej widoczne).

 Następnie wycinamy cztery paski papieru, które będą stanowić ramkę wokół zdjęcia. Żeby rameczka była równa wycięłam paski po 1,5 cm i dopiero wtedy użyłam dziurkacza, żeby wyciąć wzór.

 

 Paski papieru docinamy na pożądaną długość a następnie  przycinamy pod kątem 45 stopni i naklejamy wokół zdjęcia. 
 

Można przystąpić do dekorowania  zaproszenia. Ja wykorzystałam tekturki komunijne różnych firm. UWAGA- przy naklejaniu elementów dekoracyjnych klejem nie pokrywamy części dekoracji, która będzie wystawała poza ramkę...


A tak wygląda karteczka wykorzystana już jako ramka....


Mam nadzieję, że  mój kurs przyda się w sezonie komunijno-ślubnym...

 

W pracy wykorzystałam:

http://www.artimeno.pl/pl/z-ozdobnymi-wycieciami/5754-artimeno-bialy-karton-30x30-300g-10szt.html   www.artimeno.pl/pl/kleje-bibulki-gabki/3676-craft-passion-bibulka-dwustronnie-klejaca-szer-6mm-5m.html www.artimeno.pl/pl/lemoncraft/4961-lemoncraft-malenkie-cuda-02-papier-30x30.html
http://www.artimeno.pl/pl/i-komunia-sw/3806-hostie-innocence-proste-6szt-tekturka-scrapiniec.html  http://www.artimeno.pl/pl/i-komunia-sw/2805-hostie-biale-25szt-tekturka-skrapiniec.html
  

1 komentarz :

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.