Obserwatorzy

poniedziałek, 3 czerwca 2013

DIY#16 Krok po kroku - Sztuka wręczania pieniędzy#1.

Wraz z dzisiejszym postem rozpoczynamy nowy cykl na Artimeno.
Chciałybyśmy podzielic się z Wami naszymi pomysłami i inspiracjami na temat, który niewątpliwie co jakiś czas pojawia się w naszym codziennym życiu. 
Jak się zapewne domyślacie, chodzi o umiejętne, eleganckie, niebanalne, pomysłowe a czasami wręcz z humorem wręczanie pieniędzy ( i to zarówno banknotów, jak i ...tak, tak... bilonu;)

Skoro cykl wymyśliłam, to i do mnie należy inauguracja:)

Dzisiejsza moja propozycja, to róża wykonana z banknotów 20zł. 

 
Taką "cenną" różę można podarowac młodej dziewczynie (np. na 18-tkę), oczywiście nominały mogą byc większe;) lub można zrobic cały bukiet:)


 Wykonanie samego kwiatu róży nie jest zbyt skomplikowane.
Przygotowałam foto-kurs, aby Was o tym przekonac.

To startujemy;) jak zwykle opisy umieszczone są na poszczególnych zdjęciach.












I na koniec kilka moich porad:

- banknoty przed składaniem prasuję żelazkiem (przez kalkę lub przez inny papier),
- przy zawijaniu papieru drutem, trzeba uważać, aby nie przeciąć banknotu, ja stosowałam dwa rodzaje drutu i oba się sprawdziły: cienki florystyczny (zielony) lub podwójnie spleciony drucik do szydełkowania (srebrny),
- tworząc łodygę dołożyłam patyk do szaszłyka, który owinęłam drucikiem i okleiłam na zielonego, można też bez patyczka, wtedy łodyga jest bardziej giętka,
- pierwsze składanie najlepiej wypróbować na papierze do ksero.
Dziękuję za uwagę i pozdrawiam serdecznie.

OriBella

19 komentarzy :

  1. Pomysł rewelacja...tylko czy banknoty wytrzymają to mam wątpliwości,słaby ten nasz złoty hi hi

    OdpowiedzUsuń
  2. Wytrzymają, wytrzymają;)W razie czego można się obcymi walutami posiłkowac:)))
    A przy okazji taka porada: banknoty przed zwijaniem przeprasowałam żelazkiem przez kalkę np.
    Najtrudniejsze to chyba zawijanie drutem, który nie może przecinac banknotu, ja stosowałam dwa rodzaje drutu i oba się sprawdziły: taki cienki florystyczny (zwykle zielony) i podwójnie spleciony drucik do szydełkowania (srebrny).
    No i oczywiście radzę najpierw wypróbowac składanie np. na zwykłym papierze do ksero:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajny pomysł :) Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  4. a czy możnaby użyć zwykłego brystolu? czy będzie zbyt gruby? pomijam kwestie banknotów, ale chętnie bym kursik wykorzystała na wykonanie zwykłuch róż papierowych, np dla dzieci na zakończenie roku szkolnego czy cos w tym stylu...

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydaje mi się, że brystol może być jednak za gruby ("najtrudniejszy" moment, to gniecenie i owijanie drutem, bo wtedy może dojść do potargania papieru, a tego chcielibyśmy uniknąć:). Kurs wykonałam na kartkach z kolorowego papieru ksero i myślę, że takie róże prezentują się dość ładnie i są trwałe.
    Tworząc łodygę dołożyłam patyk do szaszłyka, który owinęłam drucikiem i nakleiłam paski zielonego papieru, ale można też sam drut okleić na zielono, wtedy łodyga jest bardziej giętka.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł na wręczenie pieniędzy. mam nadzieje,że po rozwinięciu będą nadal nadawały się do użytku;)No i szkoda,że tak ładną różę trzeba rozkładać na czynniki pierwsze;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sam kurs jest fantastyczny, doskonale przygotowany, bardzo przejrzysty:) Można robić od razu bukiety róż;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sprawdziłam własnoręcznie, pieniądze nadają się do użytku po rozłożeniu (można ewentualnie jeszcze raz je przeprasowac żelazkiem;)))
    A że szkoda rozkładac, no cóż dylemat pozostaje, a wybór jak zawsze należy do nas;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Róża piękna, mam jednak wątpliwość w kwestii szacunku do pieniądza, ponoć za wykorzystanie 1 groszówek do innych celów bywają pociągani do odpowiedzialności. Dobrze, że nie ulegają zniszczeniu, bo mogłoby to być kłopotliwe. Kursik wspaniały, spróbuję na kolorowym ksero dla pewności...

    OdpowiedzUsuń
  10. Asiu dziękuję za przypomnienie:) Składam origami od 2000 roku i to można rzec w międzynarodowym towarzystwie, kwestia składania z banknotów nieraz nas zajmowała, taki osobny dział origami;) Powstawały pomysły, nawet książeczki widziałam na ten temat (za granicą). Ale sama się orientowałam, jak to jest, wolno tak składac pieniądze, czy nie? I w sumie dotarłam do tego, że po nich pisac, kreślic nie wolno, targac, niszczyc, drzec specjalnie też nie. A o składaniu nic, cisza... to nie wiem:) Ale żeby było jasno, nikogo nie zmuszam do składania z pieniędzy:)))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczny pomysł na wręczenie pieniędzy. Chętnie skorzystam z kursiku:) i z ogromną ciekawością czekam na kolejne pomysły :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki za wiadomość ja tam nic nie mam na przeciwko tylko tak kiedyś mi się obiło o uszy, pewnie wszystko co nie jest zabronione jest dozwolone, ciekawe co dalej wymyślicie...

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniały pomysł na różę z banknotów. Można byłoby również wykorzystać banknoty np.z Monopolu - wówczas różyczka będzie bezcenna ;) Pozdrawiam i czekam na następne niekonwencjonalne sposoby wręczania pieniędzy

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny pomysł! Można dać w prezencie na Ślub bukiet z banknotów :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacyjny pomysł!Róża jest piękna:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacyjny pomysł, kurs przejrzysty ;) Jestem pierwszy raz na tym blogu, a jestem w 100% przekonana, że nie raz tu wrócę ;) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.